W dniach 26.08. – 31.08.2018 nasza Fundacja miała przyjemność zorganizowania letniego wypoczynku dla polskich dzieci z Wołkowyska i Lidy na Białorusi nad polskim morzem. Jesteśmy dumni, iż udało nam się zaprosić do Ojczyzny naszych rodaków zza wschodniej granicy – młodych ludzi, dla których niejednokrotnie była to pierwsza możliwość odwiedzenia kraju swoich przodków. Zaprosiliśmy łącznie ok 20 młodych osób wraz z opiekunami. Ze strony Fundacji koordynacją obozu edukacyjno – rekreacyjnego w Kopelinie zajęli się Wiktoria i Denis Zwonik.

Pobyt naszych rodaków w Polsce rozpoczęliśmy w niedzielę 26 sierpnia 2018 mszą świętą, następnie zaś ruszyliśmy przywitać się z morzem. Piękna, letnia pogoda sprzyjała spacerom po wydmach i plażach – dla niektórych uczestników obozu był to pierwszy kontakt nie tylko z polską ziemią ale i z morzem: zachwytom nie było końca.

Kolejne dni upłynęły nam na wycieczkach i poznawaniu polskiej ziemi. Odbyliśmy szereg wycieczek po okolicy, każdego dnia obowiązkowo witając się z morzem. Wspięliśmy się na latarnię morską, buszowaliśmy w lasach podczas gry terenowej, piekliśmy kiełbaski, pływaliśmy kajakami i łodzią wycieczkową. Młodzież wieczorami bawiła się na zorganizowanych specjalnie dla niej dyskotekach.

Nasz obóz nie był jednak wyłącznie imprezą wypoczynkową. Uczestnicy zwiedzili również szereg miast, w tym Gdynię, Sopot i Gdańsk, gdzie odwiedzili m.in. Muzeum Morskie i Muzeum II Wojny Światowej. Zobaczyliśmy również pozostałości wojennych fortyfikacji na bałtyckim wybrzeżu. Zwiedzaniu towarzyszył za każdym razem wykład historyczny, wprowadzający uczestników obozu z meandry niełatwej polskiej historii wieku XX i wieków minionych.

Obóz zakończył się 30 sierpnia 2018 r. uroczystą kolacją a następnie imprezą muzyczną dla uczestników zaś 31 sierpnia młodzież wraz z opiekunami udała się na Białoruś. To był bardzo pracowity i intensywny tydzień dla nas wszystkich, pozostawił jednak po sobie mnóstwo dobrych wspomnień i emocji. Obiecaliśmy sobie, iż w takim samym albo szerszym gronie spotkamy się znowu za rok!